piątek, 28 sierpnia 2015

Idealne perspektywy E-handlu


Rozwój e-commerce w Polsce

E-handel jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów rynku.  Najbardziej powszechną  jego formą są sklepy internetowe. W Polsce e-handel przeżywa prawdziwy rozkwit, co prezentuje wykres wartości sprzedanych  za pośrednictwem Internetu produktów i usług (w mln. zł) .
 
 

              Polska ma ogromny potencjał rozwoju e-handlu. Plasuje się w europejskiej czołówce pod względem dynamiki wzrostu wartości rynku sprzedaży internetowej (w latach 2009-2014 wzrastała ona między 15 a 30% rocznie). Obroty w e-handlu w Polsce szacowane są na 2,5-4% procent całkowitej sprzedaży (dla porównania w Wielkiej Brytanii – 13,2%, w Niemczech – 10%). Szacuje się, że do 2018 udział ten wzrośnie w Polsce do 9,0%. Co ciekawe, niektóre źródła podają, że e-handel w Polsce w przeciągu 3 lat wzrośnie, aż o 300%! Ambitna perspektywa, prawda?

             Co jest motywem dokonywania zakupów przez Internet? 
Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014”, klientów najczęściej zachęca niższa niż w tradycyjnym sklepie cena oraz atrakcyjne promocje. Istotna przy wyborze e-sklepu jest przejrzysta, intuicyjna obsługa oraz wiarygodność: jasne zasady realizacji zamówień i rozpatrywania reklamacji.

                                      

Źródło:


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz