Rozwój
e-commerce w Polsce
E-handel jest jednym z najszybciej rozwijających się sektorów rynku. Najbardziej powszechną jego formą są sklepy internetowe. W Polsce e-handel
przeżywa prawdziwy rozkwit, co prezentuje wykres wartości sprzedanych za pośrednictwem Internetu produktów i usług
(w mln. zł) .
Polska
ma ogromny potencjał rozwoju e-handlu. Plasuje się w europejskiej czołówce pod
względem dynamiki wzrostu wartości rynku sprzedaży internetowej (w latach
2009-2014 wzrastała ona między 15 a 30% rocznie). Obroty w e-handlu w Polsce
szacowane są na 2,5-4% procent całkowitej sprzedaży (dla porównania w Wielkiej
Brytanii – 13,2%, w Niemczech – 10%). Szacuje się, że do 2018 udział ten
wzrośnie w Polsce do 9,0%. Co ciekawe, niektóre źródła podają, że e-handel w Polsce w przeciągu 3 lat wzrośnie, aż o 300%! Ambitna perspektywa, prawda?
Co jest motywem dokonywania zakupów przez Internet?
Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce
2014”, klientów najczęściej zachęca niższa niż w tradycyjnym sklepie cena oraz
atrakcyjne promocje. Istotna przy wyborze e-sklepu jest przejrzysta, intuicyjna
obsługa oraz wiarygodność: jasne zasady realizacji zamówień i rozpatrywania
reklamacji.
Źródło:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz